четвъртък, 28 юни 2012 г.

Стихотворения - триптих (Тонка Хаджинакова)

Снимка: http://gotvarstvo.georgievi.net/a/article_42

 

ВЯРА


И няма да повярвам, че те няма,
дори от мен да се откажеш ти.
Ще преобърна цялата Земя голяма
и ще те открия в нечии очи.

От тях искрица аз ще си открадна,
във шепите си ще я приютя
и в мигове, когато нищо друго нямам,
в жарава буйна ще я разгоря.

И като жрица  от легенда стара
ще изрека най-искрен благослов
на тебе, моя съкровена вяра-
най-чистата, най-силната любов.


НАДЕЖДА


Последна дума ако имам,
със нея ще те нарека.
Дори безмълвна и незрима,
във тебе пак ще се врека.

Със жест, с усмивка или с мисъл
ще бъда с тебе до мига,
във който като лист изписан
ще се откъсна от света.

Бъди ми слънце в мрака мътен,
другар бъди ми в самота,
пътека във мига безпътен,  
в беда-протегната ръка.

Със теб съм силна и богата,
със теб съм истински живяла.
Вземи ми всичко, но в отплата
в мен остани, Надеждо моя бяла!   

 

ЛЮБОВ


Дълъг път към тебе извървях-
спъвах се, залитах, падах...
И сълзи преглъщах, но не те презрях
теб, Любов- и болка, и наслада.

Бранех те с разбити колене,
топлех те със вкочанени пръсти,
съхраних те в двете си ръце,
от сърцето си не те откъснах.

И сега си с мен- във белите коси
и в зараснали от битки рани.
Топлиш равните ми дълги дни,
радости и болки сбрали.

Остани, Любов, не си отивай,
тъжен ще е моят дом без теб.
Ще ти дам последното, което имам,
само с мен бъди до сетния ми ден!


Тонка Хаджинакова е преподавател по български език и литература в СОУ "Петко Рачов Славейков", град Кърджали.



Няма коментари:

Публикуване на коментар